نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
مسی، یووه و چند داستان دیـــگر

مسی، یووه و چند داستان دیـــگر

 

حضور کریستیانو رونالدو در یوونتوس رویاپردازی‌های هواداران یوونتوس در پنجره‌های نقل و انتقالاتی را ارتقاء داده و آنها دیگر ابایی از رویابینی با هیچ بازیکنی ندارند. در حالیکه این روزها همه توجهات به خروجی‌ها و ورودی‌های یووه است، ماسیمو پاوان از دبیران ارشد توتویووه و یکی از فعالان رسانه‌ای نزدیک به باشگاه یوونتوس، در مورد شایعه پیوستن لیونل مسی به یووه و آخرین شنیده‌ها و تحلیل‌ها از بازار نقل و انتقالات تابستانیِ باشگاه صحبت‌های جالب‌توجهی کرده است.

 

 

مسی در یووه؟! نباید از استراتژی‌های باشگاه یوونتوس در بازار نقل و انتقالات توقعات غیرواقعی داشت. شاید پس از تلاش‌ها یا سنگ‌اندازی‌های برای تغییر نظر و جلب رضایت دوباره مسی، بارسا مجبور به بررسی پیشنهادات و تمکین به خواست نهایی او شود اما این به معنای قرارداشتن یووه در میان مقاصد احتمالی این بازیکن نیست. این شایعه که یووه به کارزار مبادله دیبالا و مسی وارد می‌شود و مابه‌التفاوت هزینه‌ها را به صورت اقساط و با تکیه بر تخمین‌های تبلیغاتی که در صورت پیوستن ستاره آرژانتینی ممکن است نصیب باشگاه شود کلید خواهد زد قطعاً یک رویاپردازی است. بعید است یووه با دست زدن به ریسکی چنین سهمگین، سرمربی جوانش را در نخستین تجربه‌های‌ رسمی‌اش به عنوان سرمربی، درگیر چالش و حاشیه‌های پر ریسکِ مواجهه با ستارگان کند. در کنار تمام اینها نگاه و نظر کریستیانو رونالدو به این انتقال را نیز نباید نادیده گرفت. همانظور که پیرلو در نشست خبری‌اش تأکید کرد، دیبالا یکی از بازیکنان کلیدی در تیم او خواهد بود؛ پس من آماده‌ام تا شرط‌بندی کنم نه جواهر از یووه تکان می‌خورد و نه مسی در تورین دیده خواهد شد. این را برای ثبت در پنجره‌های آینده نقل و انتقالات می‌گویم: فروش دیبالا برای یووه یک قمار بزرگ است و بانوی‌پیر دست به این قمار نخواهد زد.
یوونتوس با انتخاب آندره‌ا پیرلو یکی از خاص‌ترین تصمیمات یک دهه اخیرش را گرفت. قطعاً این یک اقدام شجاعانه بود؛ انتخابی که یووه را مجبور به تغییر برخی از استراتژی‌های پیشین‌اش نیز خواهد کرد. انتخاب او بسیار بیشتر و جلوتر از اعطای سرمربیگری یووه به آنتونیو کونته در سال 2011 و هنگامی که او تنها 42 سال سن داشت، است. آندره‌ا مزایایی مثل حمایت باشگاه، کاریزما و ایده‌های تاکتیکی افشا نشده و معایبی مثل مصائب یک مربی تازه‌کار را به همراه دارد اما کدام مربی‌ای است که در نخستین گام حرفه‌ای‌اش آماده رویارویی با چالش‌های مختلف آنهم در باشگاهی به بزرگی یوونتوس نباشد؟ بیایید به این فکر کنیم که او از تمام بدبینی‌ها و تردیدهای این روزها با موفقیت و شکوه عبور خواهد کرد و دوران حضورش در یووه از یادها نخواهد رفت.
به نظر می‌رسد بازیکنان مدنظر پیرلو برای پیوستن به یووه 2 وینگر، 2 هافبک و 2 فوروارد هستند. او به خوبی می‌داند که داشته‌های فعلی بانوی‌پیر در این مناطق به‌هیچ عنوان برای قدرت‌نمایی در فصل جدید مناسب نیستند.
انتخاب ایگور تودور توسط آندره‌ا پیرلو در کنار یوونتوسی بودنش، کمک به او برای ارتقاء جنبه‌های دفاعی تیم نیز است.
رم برای انتقال ادین ژکو به جمع بیانکونری 25 میلیون یورو خواسته در حالیکه یوونتوس معتقد است رقم مناسب برای انجام این ترانسفر چیزی در حدود 10 الی 12 میلیون یورو است. برخلاف نظر برخی از هواداران و کارشناسان، پیرلو این بازیکن را خیلی پیر نمی‌داند و چنانچه مسئولان یووه بتوانند هرچه سریع‌تر وضعیت گونزالو هیگواین را مدیریت کنند، این بازیکن بوسنیایی می‌تواند به جمع سیاه و سپیدپوشان بپیوندد.
ممکن است یوونتوس برای جلب رضایت گونزالو هیگواین در راه فسخ قراردادش مجبور شود پس از پرداخت بخشی از مبلغ مورد توافق، الباقی را به صورت اقساط به این بازیکن آرژانتینی پرداخت کند.
در صورت رسیدن پیشنهاد مناسب، آرون رمزی نیز می‌تواند یووه را ترک کند؛ در غیر اینصورت او در تیم خواهد ماند. از اورتون و نیوکسل به عنوان دو باشگاهی که خواهان به خدمت گرفتن او هستند نام برده می‌شود.
اشرف حکیمی و هکتور ببرین دو مدافع راستی بودند که یوونتوس متمایل به جذب آنها بود. افسوس که جذب نفر اول به خاطر برخی از دلایل و البته شماری از محدودیت‌ها در هزینه‌ها میسر نشد. در مورد ببرین نیز هنوز هیچ چیز به صورت کامل مشخص نیست و نمی‌توان (دست‌کم تا این لحظه) قاطعانه از منتفی شدن یا قطعی بودن مذاکرات سخن گفت.
طبق شنیده‌های برخی از اعضای هیأت تحریریه ما، یوونتوس در مرحله تصمیم‌گیری برای به خدمت گرفتن لئاندرو پارِدس، هافبک 26 ساله پاری‌سن‌ژرمن است. یووه که ماه‌ها پیش نیز به تمایل این بازیکن آرژانتینی علاقه داشت این روزها مشغول بررسی ارائه پیشنهادی با محوریت الکس ساندرو و یا داگلاس کاستا در راه انجام این انتقال است.
در صورتی که در موعد مشخص شده نقل و انتقالات تابستانی، یوونتوس الکس ساندرو را به باشگاهی دیگر ترانسفر کند، رابین گاسنس مدافع/هافبک چپ‌ 26 ساله و آلمانی تیم آتالانتا یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای جایگزینی ساندرو خواهد بود. ضمن آنکه وضعیت لوکا پله‌گرینی در این پست نیز به دقت زیرنظر گرفته شده است.
تمرکز مدیریت یوونتوس در این پنجره نقل و انتقالاتی بر مبادلات بازیکن استوار است. آرسنال و آتالانتا باشگاه‌هایی هستند که می‌توانند در روزهای آغازین نقل و انتقالات تابستانی، همراهانِ بیانکونری در اجرای برخی از ایده‌های مبادلاتی باشند.
اینتر با دستاوردهایی که همراه با کونته در فصل گذشته کسب کرد به خوبی دریافته که می‌تواند به چالش‌های بزرگ‌تری در فصل جدید دست پیدا کند. من فکر می‌کنم آنها به خوبی تیم‌شان را تقویت کرده و قدرتمندتر از تمام سال‌های گذشته خواهند شد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: